НМТ/українська
мова
1.Звук [д] треба вимовляти на місці пропуску в усіх словах
рядка
А
ві..бити, проїз..ний Б фу..бол,
зорепа..
В б..жола,
з..авна Г по..якував, ..ружба
2.Правильно виділено
букви на позначення наголошених голосних у всіх словах, ОКРІМ
А курятина у фользі,
кроїти фартух Б український літопис,
добові витрати
В заіржавіле свердло,
привезти разом
Г чергове уподобання,
піала з піцерії
3.Правил уживання
великої букви у власних назвах дотримано в усіх рядках, ОКРІМ
А езопова мова,
бульвар Академіка Вернадського
Б День соборності,
Шекспірівський стиль
В Національна опера
України, Нобелівська премія
Г гора Ай-Петрі,
кінофільм «Поводир»
4.Букву и треба писати
на місці пропуску в усіх словах рядка
А по-лицарськ..,
по-вовч.., завбільшк.., трич..
Б навкулачк.., заоч..,
по-корейськ.., навпак..
В по-лисяч..,
почаст.., пошепк.., навколішк..
Г по-людськ..,
завглибшк.., трох.., насторож..
5.Апострофа НЕ ТРЕБА
писати на місці пропуску в обох словах рядка
А дев..ятеро
ластів..яток Б сер..йозна
деб..ютантка
В р..ятівна
ін..єкція Г
слов..янське плем..я
6.Апострофа НЕ ТРЕБА
писати на місці пропуску в обох словах рядка
А дев..ятеро
ластів..яток Б сер..йозна деб..ютантка
В р..ятівна
ін..єкція Г слов..янське
плем..я
7.Букву и треба писати
на місці пропуску в усіх словах рядка
А височ..на,
відгр..міти, вогн..ще Б власн.ця,
кош..чок, пост..лити
В заб..рати,
ч..рговий, тр..вожний Г печ..во, шел..стіння, др..жати
8.НЕМАЄ орфографічних
помилок у реченні
А Фізичний гарт і
патриотичне виховання юнного покоління українців сягає давніх часів.
Б Одним з основних
завданнь підготовки молоді є виховання свідомих, самодостатніх, повновартістних
громадян.
В Важливу роль у
такому всебічному вихованні відіграє неполітична й позаконфесійна скаутська
організація України «Пласт».
Г Похідне від «Пласт»
слово «пластун» є вітповідником англійского «scout» (розвідник): сáме так
козаки називали своїх розвідників.
9.Помилково утворено
слово
А виконавиця Б гардеробщиця В кравчиня
Г вихователька
10Потребує редагування
вислів у рядку
А винайняв квартиру в
центрі Б запросив до вітальні
В розповів про
відрядження Г приїхав вісім років
назад
11. Редагування
потребує речення
А Письменник прагнув
розповісти про внутрішній світ Івана Дідуха й чому він емігрує.
Б Першим розповів
європейцям про Єгипет невтомний мандрівник та історик Геродот.
В Працюючи з художнім
словом, Емма Андієвська виходить за межі стандарту й буденщини.
Г За дорученням Київської археографічної комісії Шевченко робив замальовки пам’яток української історії й
архітектури.
Д У людства завжди
були й будуть питання, на які воно, вочевидь, відповіді не знайде ніколи.
12. НЕПРАВИЛЬНО
оформлено чужу мову в рядку
А «Київська міська рада пропонуватиме обмежити використання в магазинах поліетиленових пакетів», –
повідомляє пресслужба відомства.
Б Посадовець зазначає: «Погоджено проєкт рішення про зменшення використання поліетиленових пакетів у
місцях продажу товарів».
В «Продавці мають запропонувати альтернативу поліетиленовій продукції, – наголошує розробник проєкту, а
далі пояснює: – Це можуть бути полімерні чи паперові екопакети,
багаторазові торбинки тощо».
Г «Щороку в масштабах ЄС на смітники вивозять вісім мільярдів поліетиленових упакувань, – мотивують це
рішення чиновники, – тобто на одного європейця припадає 200 таких
одноразових пакетів за рік».
Д «Частина пакетів потрапляє до світового океану з катастрофічними наслідками для флори та фауни» –
додає автор проєкту Костянтин Яловий.
13.Прочитайте речення (цифра позначає попередній розділовий знак). Барви київських мозаїк –(1) це одне з
тих див,(2) яке захоплювало і,(3) мабуть,(4) ніколи не перестане захоплювати всіх,(5) хто по-справжньому
цінує прекрасне,(6) не розгублене у віках мистецтво,(7) але ж тут майстерність не лише в кольорах…
НЕПРАВИЛЬНО обґрунтовано вживання розділових знаків у рядку
А тире 1 – між
підметом і присудком
Б коми 2, 5 – між
частинами складного речення, що пов’язані підрядним зв’язком
В коми 3, 4 – при
вставному слові
Г кома 6 – при
відокремленому означенні
Д кома 7 – між
частинами складного речення, що пов’язані сурядним зв’язком
14. Лексичної помилки
НЕМАЄ в реченні
А На лекціях з етики
професор розповідав студентам, як тактичніше вчинити в тій чи тій не надто
приємній ситуації.
Б Імунологи
прогнозують, що останні місяці року будуть удачними для укріплення здоров’я.
В На симпозіум поїде
чисельна група науковців, які брали участь у досліді цієї теми.
Г На конференцію
запросили різних за фахом лікарів: від хірургів до реабілітації.
Д У тендітних руках
балерини – оберемок червоних троянд, і це найвища оцінка її роботи в новому
спектаклі.
15.Українським
відповідником іншомовного слова диференціація є
А розчленування Б уподібнення В ототожнення
Г розуміння Д нововведення
Завдання 16–20 стосуються речень, у яких зроблено пропуски.
Визначте правильні
варіанти послідовного заповнення цих пропусків для кожного речення.
16. Невдовзі мама з ______ виїхали на заміську трасу, до
______ залишалося п’ятдесят чотири ______ .
А Ігором, Житомиру,
кілометрів Б Ігорем, Житомира, кілометри
В Ігорєм, Житомиру,
кілометра Г Ігорьом, Житомира,
кілометра
Д Ігорем, Житомиру,
кілометри
17.Запрошуємо на тренінг з письменницької майстерності, де Вас навчать ________ побудови якісного
художнього тексту. На заняттях працюємо в зошитах, створених ________ культової книги «Гра
престолів».
А усіх секретів, по
мотивам Б усіма
секретами, по мотивах
В усім секретам, за
мотивами Г
усім секретам, по мотивам
Д усіх секретів, за
мотивами
18.Трембіта – ___________ музичний інструмент у світі: її розмір може сягати від двох з половиною до
___________.
А найбільш довгий,
восьми метри Б самий довший,
восьмох метрів
В найдовший, восьми
метрів Г самий довгий,
вісьми метра
Д довгіший, восьмох
метра
19.Сашко __________ однокласників подякував __________ за
цікаву поїздку.
А на прохання,
екскурсовода Б за
проханням, екскурсовода
В за проханням,
екскурсоводу Г
по проханню, екскурсовода
Д на прохання,
екскурсоводові
20.На практичних заняттях студенти опанували ________
вимови ________.
А правила, важкими
французькими звуками
Б правилами, важким
французьким звукам
В правил, важкими
французькими звуками
Г правилами, важких
французьких звуків Д правила, важких
французьких звуків
Завдання 21–25 стосуються речень, що первісно становили зв’язний текст. Прочитайте речення й
виконайте завдання до них.
1.Однак, чиста вода в Україні є: скуштувати таку можна на Полтавщині, де майже всю її беруть з підземних
джерел.
2.Оскільки очисні споруди розраховано на І і ІІ класи забруднення, то 80 % проб питної води не відповідають
вимогам стандарту.
3.Вода, як відомо, відіграє найважливішу роль у житті людини, проте нині 80 % українців змушені споживати
неякісну воду, тому що беруть її з поверхневих джерел, екологічний стан яких щороку стає гіршим.
4.Далека від нормативних вимог і вода з Дніпра, яку використовує майже 75 % населення України.
5.Це відбувається через погане очищення стічних побутових і промислових вод, наслідком якого є надмірне
насичення водойм органікою і наближення їх до ІІІ класу забруднення.
21.Первісний текст буде відновлено,
якщо речення розташувати в послідовності, запропонованій у рядку
А 3 1
5 4 2 Б
3 5
2 4 1
В 3 4
2 5 1 Г
3 1
4 2 5 Д
3 2 1
4 5
22.Однорідними підметами
ускладнено речення, позначене
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д
5
23.Пунктуаційна помилка є в
реченні, позначеному
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д
5
24.Вставна конструкція є в
реченні, позначеному
А 1 Б 2 В 3 Г 4 Д
5
25.Частиною складеного іменного
присудка є слово
А очисні Б екологічний В
далека Г погане Д надмірне
26.Приєднайте до фрагмента
речення (1–4) відповідний за значенням фразеологізм (А – Д).
1
Екскурсовод знає наше місто [...]. 2 Схожі Даринка із сестрою [...].
3
Раптовий приїзд гостей був [...]. 4
Офіціант крутився на зміні [...].
А як
грім з ясного неба. Б як свої
п’ять пальців. В як білка в колесі.
Г як
гриби після дощу. Д як дві
краплі води.
27. З’ясуйте, якою частиною мови (А
– Д) є виділені в реченні слова (1 – 4) (цифра
позначає наступне слово).
Дослідження (1)вчених доводять, що людину, яка не привчила (2)себе працювати напружено, (3)долаючи
звичку
(4)зайвий раз відпочити, чекає обмеженість мислення, відмова від
усього творчого.
А іменник Б прикметник В займенник
Г форма дієслова (дієприкметник)
Д форма дієслова (дієприслівник)
28.Доберіть приклад (А – Д) до
кожної умови вживання тире (1–4).
1 тире в неповному реченні 2 тире при відокремленій прикладці
3 тире при однорідних членах
речення 4 тире між підметом і
присудком
А Найбільше у світі любив він
осінь – природи солодку зрілість.
Б Дівчина внесла оберемок
майористих квітів – до цього похмура кімната враз ожила.
В Зацвіла тендітно-біла конвалія
в гаю, а сонячні кульбабки – біля ставка.
Г Класична пластика, і контур
строгий, і логіки залізна течія – це справжньої поезії дороги.
Д Зображення флори і фауни:
квітів, дерев, тварин – свідчать про обожнення природи нашими предками.
29.Поєднайте виділені фрагменти простих (1–4) і складних (А – Д) речень за подібністю синтаксичного
значення.
Зразок такого поєднання показано на схемі.
віртуальним співрозмовником – чатботом.
2 Такі «співрозмовники»
відповідають монотонно й шаблонно заздалегідь запрограмованим
текстом.
3 У світі активно використовують діалогові програми задля зменшення в літніх людей почуття самотності.
4 Meena – це розроблена Google діалогова система, побудована на основі нейромережі з 2,6 млрд
параметрів.
А Більшість чатботів, з якими ми маємо справу, лише пропонує вибрати репліку із запрограмованих
варіантів.
Б Учені активно шукають способи вдосконалення таких програм, аби ті могли спілкуватися з нами так
само вільно, як і люди.
В
Репліки
діалогової системи Meena налаштовано так, що вони максимально схожі на
реальні.
Г Якщо Meena або інші подібні програми такого ж рівня ввійдуть у нашу реальність, то постане
питання
про коректне використання їх.
Д Чатботи не замінять звичного людського спілкування, адже вони не навчать нового, не нададуть
психологічної підтримки.
30.Доберіть приклад (А – Д) до кожного типу
складного речення (1–4).
1
складносурядне 2 складнопідрядне 3 безсполучникове
4
з різними видами зв’язку
А
Люби музику: вона облагороджує твої думки і почуття.
Б
Красна пташка своїм пір’ям, а людина – знанням.
В
Що в пісні співається, те в житті збувається.
Г
Голос у нього гучний і спочатку завжди впевнений.
Д
Небо вночі чисте, і видно, як падають зорі.
Бали
|
Кількість
помилок
|
Бали
|
Кількість
помилок
|
1
|
15-16 і
більше
|
7
|
4
|
2
|
13-14
|
8
|
3
|
3
|
11-12
|
9
|
1+1(негруба)
|
4
|
9-10
|
10
|
1
|
5
|
7-8
|
11
|
1(негруба)
|
6
|
5-6
|
12
|
Немає коментарів:
Дописати коментар