ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ

Для  учнів  7 класів
КОНТРОЛЬНИЙ  стислий  переказ тесту  із творчим продовденням
Завдання: написати  стислий переказ запропонованого тексту (не більше 100слів). Продовжити текст  відповіддю на питання , поставлені  в  кінці (80-100 слів)

Концертна зала переповнена. Лунають оплески, яскраве освітлення, ведучі в гарному вбранні. Лунають теплі красиві слова. Номер за номером — калейдоскоп танців, пісень, циркових номерів. Веселощі на сцені — через край. А хто ж у залі? Глядачі — діти-сироти та діти-напівсироти, а також діти з неблагополучних родин. Оченята блищать, руки плескають у захопленні, адже концерт — для них, і вся увага — також для них. Але концерт не може тривати вічно, він закінчується. Наступного дня личка цих дітей знову стануть сумними. Чому? Та тому, що в них немає того щастя, яке є в тих дітей, які виступали для них, бо це — діти із благополучних родин. І зовсім не має значення, у якій країні живуть діти — сироти, який у них колір шкіри, яку віру сповідували колись їхні батьки. Вони однаково нещасні у своїй беззахисності, їхнє серце однаково вразливе щодо несправедливості.
У чому, власне, щастя дитини? Які чинники впливають на його формування? Моральні? Фізичні? Культурні? Соціальні? Напевне, що всі без винятку. Щоб дитина була щасливою, що для цього треба зробити? А зробити слід дуже багато. Важко уявити, як почувається дитина без батьків або без інших членів сім'ї, коли рідні знаходиться під арештом, у тюремному ув'язненні, депортації, або й того гірше — померли? А коли дитину систематично карають? Погано? Яке вже там щастя. А якщо не поважають її інтереси, не піклуються про неї, не захищають? Який результат можна очікувати? Виросте людина з кам'яним серцем? Чи це буде потенційний злочинець? Питань багато, та відповідь на них даватиме саме життя. Звідки беруться генії або просто талановиті люди? Із талантом народжуються. Але ж талант треба розгледіти або принаймні дати можливість йому розвиватися. А в такій сірій масі безбатченків не кожен талант може проявитися повною мірою, інколи просто вижити буває важко.
То яке ж воно, щасливе дитинство? Мабуть, у найбагатшій країні? Чи, можливо, і не в дуже багатій, але в такій, де дитячі потреби держава ставить на перше місце?  (305 сл)



ЗАВДАННЯ ДЛЯ  5 класу

ПРОСТЕ РЕЧЕННЯ. ГОЛОВНІ  І ДРУГОРЯДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ
1.    У якому рядку є речення з одним головним членом?
А Язик до Києва доведе. Б  Правда суду не боїться,
В Старого горобця на полові не обдуриш.
Г Чоловік розуму вчиться цілий вік. (Прислів'я)
2.    У кінці якого речення необхідно поставити знак оклику?
А О земле, велетнів роди (77. Тичина).
Б Що приходить тихо, а відходить з шумом (Загадка).
В Немає нічого милішого за рідну землю.
Г  У селищі після дощу земля довго не висихає (В. Донникова).
3.    У якому реченні підмет виражений займенником?
А Востаннє ми бачились минулого року.
Б  Прекрасна весна у рідному краї.
В Над лісовим озерцем запалав рожевий ранок (Л. Михайловськии).
Г Лякана ворона куща боїться (Народне прислів'я).
4.    Вкажіть розповідне речення.
А Приготуйся до будь-яких несподіванок.
Б Уважно оглянь себе в дзеркало.
В Повіяв холодний вітер.
Г Принеси мені з лісу квітучих фіалок.
5.    Вкажіть окличне речення.
А Де найкраще місце на землі?
Б Хто живе у цьому будинку?
В Одягайся тепліше!
Г Розкажи мені казку про літо.
6.    Знайдіть речення з означенням.
А У саду розквітали дерева.
Б Біля хати ростуть вишні.
В Двері тихо відчинилися (С. Плачинда).
Г Шелестить шовкова трава (А. Лотоцький).
7.    Виділіть речення з додатком.
А Цвітуть білі вишні (Б. Харчук).
Б Пролітають біленькі сніжинки (€. Кузьменко).
В Вітер змів хмари.
Г Веселе сонечко блищить (77. Грабовський).
8.    Позначте речення з обставиною.
А Лелеки мостили гніздо (В. Близнець).
Б Костик запалив сірника (А. Алатон).
В Здалеку долинають нестримні звуки (Д. Чередниченко).
Г Мати зачинила двері (О. Донченко).
9.    Визначте види речень за метою висловлювання (розділові знаки пропущено).
1.розповідне;   2.питальне;     3.спонукальне
А. Перед бурею буває затишшя  Б. Юрку, збирай мерщій ягоди
В. Чи боїться ящірка людей         Г. Шпак сів на шпаківню
10. Установіть відповідність /виділене слово - член речення/
1. означення    2. додаток       3.обставина часу        4. обставина місця
А Батько прив'язав коня до сосни міцноСтеценко).
Б Блискавка прорізала темряву (О. Донченко).
В  Вранці чорна хмара заступила небо (О. Лук'яненко).
Г  Опадав вербовий цвіт.
Д Внизу  затріщали кущі (М. Стеценко).
11. Спишіть, позначаючи за допомогою розділових знаків межі речень.
До чого ж гарно й весело було в нашому городі все навколо було зелене та буйне вздовж тину росли великі кущі смородини там було темно навіть удень (О. Довженко).
12.     Поширте  речення другорядними членами. Члени речення підкресліть. Вкажіть вид присудків.
Дерева шумлять.
День буде сонячний.


ЗАВДАННЯ ДЛЯ  7 класу

ПРАВОПИС ПРИСЛІВНИКІВ
1.    Помилки допущено при творенні вищого ступеня порівняння прислівника в рядку:
А глибше, дальше, цікавіше, більш широко;
Б охайніше, спокійніше, сильніше, менш весело;
В гарніше, солодкіше, товстіше, поганіше;
Г більш глибоко, менш глибоко, трохи вище, значно краще.
2.    Дві букви нн пишуть у прислівниках:
А вчас..о, ра..о, приєм..о;
Б бездар..о, невтом..о, зим..о;
В щоде..о, натхне..о, гума..о;
Г щоріч..о, серйоз..о,впевне..о.
3.    Укажіть, у якому рядку прислівники — синоніми до поданих словосполучень пишуть з однією буквою н:
А куди очі бачать;
Б тинятися без притулку;
В рости під вікнами;
Г не маючи впевненості.
4.    Прислівники з не пишуть завжди разом у рядку:
А не/вгамовно, не/треба, не/зле;
Б не/вигідно, не/вдало, не/можна;
В не/стямно, не/самовито, не/втямки;
Г не/пору шно, не/гаразд, не/густо.
5.    Прислівник виступає присудком і пишеться з не окремо в реченні;
А Ранок не/сміливо зазирнув у вікно;
Б Не/вчасно ви прийшли;
В Жайворонок підлетів не/високо;
Г Надворі було не/холодно.
6.    Завжди окремо пишуть не з прислівниками в рядку:
А  не/порушно, не/стямно, не/самовито, не/зовсім;
Б  не/дуже, не/цілком, не/треба, не/втямки;
В не/до/речі, не/до/ладу, не/до/смаку, не/до/вподоби;
Г не/гарно, не/багато, не/до/речно, не/до/ладно.
7.    Літеру і пишуть в усіх прислівниках рядка:
А навкруг.., нітрох.., настільк..;
Б по/заяч.., по/ведмеж.., по/вовч..;
В уноч.., удвіч.., насторож..;
Г стояч.., лежач.., нехотяч...
8.    Наприкінці прислівників з префіксом по- після к, ч, ж пишемо:
А. літеру І;    Б. літеру И;    В. літеру Е.
9.    Усі прислівники пишуть через дефіс у рядку:
А  по/перше, гю/нашому, по/українськи, по/малу;
Б  по/твоєму, по/лисячи, по/п'яте, по/двоє;
В  гидко/бридко, зроду/віку, пліч/о/пліч, хтозна/де;
Г  де/не/де, віч/на /віч, казна/де, раз/у/раз.
10. Виділені слова пишуть окремо в реченні:
А  Тяжко/важко сіромасі боротись з нудьгою.
Б  Вряди/годи вітерець доносив аромат бузку.
В  На серці стало тепло/тепло.
Г  Час/від/часу на горизонті спалахувала блискавка.
11. Із двома дефісами пишуть прислівники в рядку:
А  раз/у/раз, день/у/день, один/в/один;
Б  будь/ що/ будь, коли/не/коли, хоч/не/хоч;
В  з/боку/на/бік, з/дня/на/день, час/від/часу;
Г  де/не/де, віч/на/віч, рік/у/рік.
12. Установіть відповідність між номерами рядків із прислівниками,утвореними від числівників, і правописом цих прислівників:
А разом           Б окремо         В через дефіс
1 у/двох, у/трьох, у/сімох   2 по/перше, по/друге, по/третє
3 на/двоє, на/троє, на/четверо   4 по/двоє, по/троє, по/четверо


ЗАВДАННЯ ДЛЯ  8 класу
РЕЧЕННЯ  ЗІ  ЗВЕРТАННЯМИ  І ВСТАВНИМИ СЛОВАМИ
 1.    Укажіть речення зі звертанням.
А  Чумак іде, подивиться та й голову схилить.
Б  У садочку в холодочку гарна мати молода возить донечку в візочку, возить звільна і гойда.
В  На, Ласочко, це ти спіймала!
2.    Укажіть речення з поширеним звертанням (окремі розділові знаки опущено).
А  Розвійтеся з вітром листочки зів'ялі, розвійтесь, як тихе зітхання!
Б  Ні, не бійся Тоню, то просто була система парашута така.
В  Слухай, Кроте, як же це воно в нас так вийшло, що за всю мандрівку ти ні разу не розсердився?
3.    Укажіть речення з непоширеним звертанням (окремі розділові знаки опущено).
А Поклін тобі моя зів'яла квітко, моя розкішна, невідступна мріє!
Б  А не йдете чорні бурі і злі вітри на вечерю, то йдіть собі в безвість!
В  Діду чому дятел шишки їсть, а щука — пліточок?
4.    Укажіть речення, в якому вигук відділяється від-звертання комою (окремі розділові знаки опущено).
А  О воленько-мати, єдина, завчасно збудила ти сина.
Б  Гей писарю, неси мою печатку!
В  Ой гороше, гороше, чого ти минулого літа допустив до себе черву? —докоряє мати дрібним горошинам.
5.    Укажіть речення, в якому правильно виділено звертання.
А  Не тривожся зовсім, не збавляй собі сну, не дивись у той бік, моя пташко!
Б  А ти голубонько, ти кралечко моя поки співаєш на калині, то й весело мені!
В  Та ти, мене дубе, отінив, як хмара.
6.    Укажіть речення, в якому вставні слова виражають припущення.
А  Видно, борсук знав, коли достигають плоди, і зараз не навідувався до яблунь і кислиць. ? •
Б  В калині, кажуть, материна любов і мудрість.
В  Грек знову міг зустрітися з тобою, що він тепер, до речі, і зробив.
7.    Укажіть речення, в якому вставні слова виражають послідовність викладу думок, зв'язок їх між собою,
А  Тільки, на жаль, качка вже почала старіти, і не всяка їжа йде їй на здоров'я.
Б  А Федько, справді, щось надзвичайне виробляв на річці.
В  Отже, лелека переламав крило, а тому й не зумів одлетіти до вирію напри-кінці серпня.
8.    Укажіть речення, в якому правильно розставлено розділові знаки.
А  Ніколи, звичайно ж не було на цьому військовому судні закоханої пари.
Б  Аж тоді Климко зрозумів, що цей солдат, який, очевидно, був чехом, боїться партизанів.
В  А каштан виявляється, не тільки останнім покидає палубу корабля, він останнім покидає й домівку.
9.    Укажіть речення зі вставними словами (окремі розділові знаки опущено).
А  У променях вечірнього сонця сніг здається рожевим.
Б  Здається ми з вами десь зустрічались.
В  Здається вічністю буття маленька мить.
10. Укажіть речення, в якому правильно виділено вставну конструкцію.
А  Олена Левківна вибрала собі книжечку (вчора тільки прийшла, ще навіть штампа бібліотечного на ній не встигли поставити) про новинки селекції.
Б  Ми повертаємось додому лісом, мимо страшного дуба-громовиці, в нього колись грім ударив і висушив, а тоді продираємось ліщиною, і мені хочеться намацати в пітьмі хоч один кім'яшок горіхів.
В  І хоч життя тут було ще неспокійніше, були такі дні, що  і зовсім треба було виселятися за межі полігону, проте Галя й до цього всього призвичаїлась, обвиклася.
11. Укажіть варіант правильно виконаного синтаксичного розбору.
Майстер швидко розпустив дві гільзи підряд короткими і, здавалося, легенькими ударами молотка по зубилу.
А  Речення розпов., просте, пошир., двоскл., повне, ускл. встав, сл. здавалося, вираж, припущення.
Б  Речення розпов., просте, пошир., двосклад., повне, ускл. встав, сл. здавалося, виражає послідовність викладу думок.
В  Речення розпов., просте, пошир., двосклад., повне, ускл. встав, сл. здавалося, виражає вказівку на джерело повідомлення.
12. Укажіть правильне твердження.
А  Звертання ставиться у називному відмінку.
Б  Вставними називаються слова (словосполучення, речення), які виражають ставлення мовця до висловленого ним повідомлення.

В  Звертання виконують синтаксичну роль членів речення 

1 коментар: