КАНіКУЛИ з
українською
ВИКОНАНІ ЗАВДАННЯ НАДСИЛАТИ ЧЕРЕЗ КОНТАКТНУ ФОРМУ
/гаджет справа/ на адресу ykr86uch@ukr.net
не пізніше 19.08.2019року
ІІ гімназійний клас
1. Розряди прикметників за значенням
указано в рядку:
А якісні,
відносні, присвійні; Б прості, складні,
складені;
В вищого
й найвищого ступенів порівняння;
Г у
прямому і переносному значенні.
2. Правильно визначте синтаксичну
роль виділеного слова у рядку
Сила та розум
— краса людини.
А підметом; Б присудком; В додатком; Г означенням.
3. Омонімами називають слова, що…
А звучать
і пишуться однаково, але мають різне значення;
Б близькі
за значенням, але різні за написанням;
В вживають
лише люди певної місцевості;
Г протилежні
за значенням.
4. Рід іменників сирота, базіка, нероба названо у
рядку
А жіночий; Б середній; В спільний; Г чоловічий.
5. Правильно записано всі числівники
в рядку:
А триста
сімдесят, шістсот сорок, сімдесяти чотирьох;
Б однієї
четвертої, семидесятий, сімсотий;
В тридцятьчетвертого,
семи четвертих, п’ятьома;
Г пятистам,
шіснадцятий, одинадцять.
6. Лише незмінювані іменники
іншомовного походження наведено в рядку:
А бюро,
шимпанзе, панство; Б таксі, бюро, меню;
В кенгуру,
стакато,
вікно; Г пальто,
шасі, спагеті.
7. До однієї відміни належать усі
іменники в рядку:
А куля,
весілля,
плем’я; Б теля,
пісня, козеня;
В тінь,
радість,
ніч; Г сіль,
біль, крохмаль.
8. Через дефіс слід писати всі
займенники в рядку:
А ні
(перед)ким, де (що), хтозна (хто);
Б хтозна
(чому), що (небудь), який (небудь);
В ні
(чим), де (в) чому, казна (кого);
Г хто(сь),
ні(з)ким, казна(з)чим
9. Літеру и замість крапок
слід поставити в усіх словах у рядку:
А тер..торія,
акс..ома, р..торика;
Б мед..каменти,
од..надцять, аж..отаж;
В глад..олус,
сп..рт, к..шлак;
Г кар..катура,
пріор..тет, с..нтаксис.
10. Запишіть правильно подані слова:
Англійсько/український,
високо/ розвинений, напів/сон, пів/€вропи, мало/помалу, червоно/рожевий,
батько/мати, міні/спідниця, сіро/ока.
11. Самодиктант
Не/золото
робит.. людину ща(стл, сл)ивою. Матеріал..ний достаток може
(с,з)робити побут зручним та приємним, проте ніякі зручності
не/замінят.. людині справжн..ого щас..тя. Бо щас..тя – не/гроші,
не/коштовності, не/заморс..кий автомобіл.. і не/квадратні метри.
12. Напишіть твір-мініатюру,
відповівши на запитання: «Що для мене є щастя?».
ПРО В(И,Е)ЛОСИПЕД
Перші
в(и,е)лосипеди з..явилися бли(с,з)..ко тр..ох/сот років тому. Автомо/білів, трамваїв, тро(лл,л)ейбусів, м(и,е)тр(а,о), літаків ще не було.
Зараз у с..віті існує понад п..ят..надцят.. тисяч.. їх моделей. Є в(и,е)лосипеди чоловічі,
жіночі, дитячі, циркові. Є в(и,е)ло/трактори і в(и,е)ло/всюди/ходи. На них їздять..
по з(и,е)млі і плавают.. по воді. Існує в(и,е)ло/батискаф. Ним водо/лаз подорожує по морс..кому дну. На створеній у (Д,д)анії в(и,е)лосипедо/машині одно/часно може їхати тридцят.. п..ят..
осіб (З журналу
І. Записати правильно самодиктант
ІІ. Тести
1.
Розряди прикметників за значенням указано в
рядку:
А якісні, відносні,
присвійні; Б прості,
складні, складені;
В вищого й найвищого
ступенів порівняння;
Г у прямому і
переносному значенні.
2.
Правильно визначте синтаксичну роль
виділеного слова у рядку
Сила та розум — краса
людини.
А підметом; Б присудком; В додатком;
Г означенням.
3.
Омонімами називають слова, що…
А звучать і пишуться
однаково, але мають різне значення;
Б близькі за значенням,
але різні за написанням;
В вживають лише люди
певної місцевості;
Г протилежні за
значенням.
4.
Рід іменників сирота,
базіка, нероба названо у рядку
А жіночий; Б середній; В спільний; Г чоловічий.
5.
Правильно записано всі числівники в рядку:
А триста сімдесят,
шістсот сорок, сімдесяти чотирьох;
Б однієї четвертої,
семидесятий, сімсотий;
В тридцятьчетвертого,
семи четвертих, п’ятьома;
Г пятистам,
шіснадцятий, одинадцять.
6.
Виконайте морфологічний розбір виділеного
слова. Доберіть до слова життя два спільнокореневі
слова.
У нашому
житті завжди знайдеться місце для подвигів.
ІІІ гімназійний клас
САМОДИКТАНТ
О(Б,бб)ігавши та об..їздивши майже пів/міста ми пов(и,е)рнулися на (а,А)ндріївс..кий (У,у)звіз, аби з ним попрощатися.
Лишаючи право/біч (а,А)ндріївс..ку гору увін..чану золотими бан..ями й хр(и,е)стами одно/йме(н,нн)ої церкви на повні груди вдихаючи озон фізичний з озоном
історичним не/квапом
пішли нижн..ою те(рр,р)асою (в,В)олодимирової гори до пам..ятника (в,В)олодимиру (В,в)(и,е)ликому. Саме його хрест переміг грізно/наївного (П,п)(и,е)руна з його (Х,х)утірс..ким війс..ком у борот..бі за душі русичів.
Хрест
у (В,в)олодимировій руці убезпечує душу від
скверни. Меч дво/січний разит.. голови ворогів утвер(ж,дж)ує
мир між людом. Хрест і меч..
(В,в)олодимир тримав міцно. Чин шанував про душу дбаючи.
І.Записати правильно самодиктант (орфограми, вивчені
пунктограми)
ІІ. Тести
1.
У якому
рядку всі названі частини мови належать до самостійних?
А іменник, прийменник, займенник;
Б прислівник, прийменник, прикметник;
В іменник, прикметник, числівник;
Г дієслово, сполучник, вигук.
2.
Лише
дієслова І дієвідміни наведено в рядку:
А стерегти, жити, читати; Б лежати, ревіти, казати;
В співати, варити, солити; Г випікати, садити, пізнавати.
3.
У якому
рядку не з усіма
дієприкметниками слід писати окремо?
А не/доспані ночі; книга не/прочитана;
не/вишита сорочка;
Б не/заплановані заходи; не/спіймана риба;
не/виголошена сьогодні промова;
В не/заплановані заздалегідь заходи;
справа не/закінчена; квіти не/политі;
Г не/допечена булка; не/почута пісня;
не/зміряні глибини.
4.
Складеними
є всі сполучники в рядку:
А тому що, після того як, зате; Б через те що, якщо, проте;
В для того щоб, унаслідок того що, так що;
Г нібито, мов, якби.
5.
Перепишіть,
розкривши дужки.
(Ні)якого, як (небудь), казна (де),
ні (з)ким.
6.
Розставте
розділові знаки в реченні. Виконайте морфологічний розбір виділеного слова.
Страшні слова коли вони мовчать коли вони зненацька причаїлись (Л. Костенко).
7 клас
САМОДИКТАНТ
Сніг л(и,е)тит.. сіє(цц,тьс)я
стели(цц,тьс)я пр(е,и)падає падає. Не/втихаючи не/ вгамовуючис.., він коти(цц,тьс)я до/низу. Так, оче/видно, наступали на (к,К)иївс..ку (Р,р)ус.. полчища (п,П)еченігів (т,Т)атарські орди. Вони наступали не/відворотно, як цей сніг, насувалися хмарами й гинули, як цей сніг. Рус..ка з(и,е)мля пр(е,и)ймала їх у своє лоно не/збагне(н,нн)о й не/відворот(нн,н)о.
Хо(ж,дж)у й хо(ж,дж)у до вс..ого пр(е,и)глядаючис... Чисте стало на/в/круги все кожен кущик дерево кожне городи ст(и,е)блина
всохлого бур..яну…
І.Записати правильно самодиктант (орфограми, вивчені
пунктограми)
ІІ. Тести
1.
Виберіть серед наведених форм дієслова
дієприслівники.
А прив’язано, вимито, пройдено;
Б прив’язавши, вимивши, пройшовши;
В прив’язав, вимив, пройшов; Г прив’язаний, вимитий, пройдений.
2.
У якому рядку всі дієслова є
перехідними?
А запитати, побачитися, запросити;
Б проаналізував, сказав, написала;
В сміється, переходити, вірити;
Г попросити, вирішити, заспокоївся.
3.
Якісно-означальними є всі прислівники в
рядку:
А дуже, жартома, напоказ; Б зверху, учора, навесні;
В гарно, тепло, упевнено; Г навіки, спросоння, нагору.
4.
У якому рядку всі похідні прийменники
складаються з двох слів?
А із/за, по/під, по/серед; Б за/для, у/вигляді, що/до;
В з/метою, згідно/з, слідом/за; Г незалежно/від, о/крім, з/над.
5.
Сурядними є всі сполучники в рядку:
А наче, щоб, коли; Б так що, але, та; В а,
зате, і; Г бо, що, тому що.
6.
Розставте розділові знаки в реченні.
Виконайте морфологічний розбір виділеного слова.
Кого ж ти, княже, залишиш замість себе в Києві? спитав єпископ
V гімназійний клас
САМОДИКТАНТ
Не/бійтес.. заглядати у словник
У багато/барвнос..ті й могутнос..ті рідного слова
втілено красу людини творця мови садівника пр(и,е)красного на
землі. Рідне слово окрилює нас духовніс..тю любов..ю до піс..ні до
матері.
Для кожного народу рідна мова
най/дорожча.
У мовну скарбницю нашого народу несуть красу душі й
пломін.. рідного слова най/кращі пис..ме(н,нн)ики. Скіл..кома/ж словами вони
користую(цц,тьс)я? Звернімося до творчої спадщини геніал..ного (к,К)обзаря.
Словник мови поетичних творів (т,Т)араса (ш,Ш)евченка охоплює біл..ше десяти/тисяч
слів а прозових понад двадцят.. із половиною тисяч... Хіба
вдалося нам підрахувавши всі слова у творах (ш,Ш)евченка виявити
словниковий запас в(и,е)ликого поета? Не/має сумніву що наш (к,К)обзар
володів й іншими словами (У,у)країнс..кої мови хоч у художній
творчос..ті їх не/використовував.
Скіл..ки/ж слів потрібно людині для
спілкува(н,нн)я для опанува(н,нн)я художн..ої наукової та
науково/популярної літ(и,е)ратури? Обсяг словника конкретної особи залежит..
від роду її занят.. освіченості та здібностей. Установлено що
мовец.. активно використовує майже три/тисячі слів у/про/довж дня а
розуміє у десят.. разів біл..ше.
Щоб опанувати словесне бага(тв.,їств)о нашої
мови користуйтеся словниками. Дотримуйтеся порад мудрою поета (м,М)аксима
(р,Р)ил..с..кого не /бійтес.. заглядати у словник це пишний сад а
не/сумне провалля…
I.
Записати правильно самодиктант
II.
Скласти
власне висловлювання на тему «Мовчання - не завжди золото» (10-12 речень)
III.
Тести
1. Правильно оформлено цитату в реченні
А Давно стали крилатими Шевченкові слова: «І чужому научайтесь,
й свого не
цурайтесь!»
Б «Лише праця», — підкреслює Іван Франко, — «світ таким як є
зробила».
В Олесь Гончар писав про І. Котляревського, що «Він невіддільний
від свого народу й від того ґрунту, що живив його творчість».
Г Аналізуючи творчість Лесі Українки, Максим Рильський писав: що «вона
почала ліричними поезіями, і ліричної струни не занедбала... до кінця віку».
Д Розцвітає людина в щасті, а не в журбі, в світлі, а не в темряві й
незнайстві, в сім'ї, а не в розлуці, і ніколи не в неволі, — писав О. Довженко
в нотатках до багатотомної епопеї про Дніпро «Золоті ворота».
2. Виділене слово є сполучником у реченні
А
Щасливий, хто сни має милі. Б Скільки голів, стільки й
умів.
В Виспівує та щебече, поки місяць
зійде.
Г Немає
такого дерева, щоб на нього птиці не сідали.
Д Нещасна
нація, котра не вміє цінувати свої таланти.
3. Підрядну частину до головної приєднує сполучне
слово в реченні
А Ця подорож
неждана, як грім на сніжній рівнині.
Б А може, то
така правда, як на вербі груші.
В Це
було, як співав соловей над рікою.
Г Як нема
чого їсти, то й святий збунтує.
Д Розкажи
мені, зоре, як правильно жити.
4. Складне речення з підрядним означальним утвориться,
якщо серед варіантів
продовження речення Стали
спускатися в темний яр... вибрати
А коли
почало сходити золоте сонце.
Б хоч нас
умовляли цього не робити.
В що давно
обріс цікавими легендами.
Г щоб
сховатися від пекучого сонця.
Д аби до
вечора повернутися додому.
5.Складнопідрядним
із підрядною частиною способу дії є речення
А Малі
дерева схожі на дорослих, як діти на своїх батьків.
Б Серед
великої тиші чулось тільки, як шелестіли листочки.
В Умій жити
так, щоб у тебе з другом була єдність духу, ідеалів.
Г Я лиш
інструмент, в якому плачуть сни мого народу.
Д Люблю,
коли хвилі юрбою шумують, ламаючи лід.
6. Складне речення з
підрядним обставинним міри і ступеня утвориться, якщо серед варіантів
продовження речення Ударив грім... вибрати
А коли сонце
заховалося за хмару.
Б хоч негоди
прогноз не обіцяв.
В так що
птахи вмить розлетілися.
Г що аж шибки
затряслися в домі.
Д якого ой
як чекали в таку посуху.
7. Складне речення з
підрядним обставинним часу утвориться, якщо частину коли випікають
паску вписати замість крапок у реченні
А Я дуже
люблю день,.... Б Відчуття свята посилюється,....
В Нагадай
час,.... Г Речення
... неускладнене.
Д Завжди
збираємося того вечора,....
8. Складнопідрядним із
підрядною частиною причини є речення
А
Настрілявшись, вертались ми щасливі, дарма що промахів чимало в нас було.
Б Після дощу
вода в бухті скаламутніла, бо в неї з острова нанесло намулу.
В Настане
час, коли на кордонах люди сіятимуть хліб!
Г Та не
злічить віків, що встигли вже пройти
Д Наговорив
стільки, що і в шапку не забереш.
9. Складне речення з
підрядним обставинним мети утвориться, якщо частину повертаюсь
додому вписати замість крапок у реченні
А Як тільки
велике свято ....
Б ... так що
готуйте, мамо, вечерю.
В Коли тяжко
на душі.... Г ... аби розвіяти сум і тривогу.
Д ... бо
рідна кличе сторона.
10 Складнопідрядним із
підрядною частиною наслідку є речення
А Так гарно
тут, що шкода ступати по непорочній сніговій білині.
Б Клянусь
боротись до загину так, як боролися батьки.
В Грім
розмахнувся — і вдарив так, що здригнулась бджола.
Г Погода
стояла сонячна, так що шибки на вікнах миготіли.
Д Мені
чогось сумно й боязно так, що аж серце моє мре.
11.Установіть відповідність (розділові знаки при прямій мові пропущено).
1 Ет байдуже озвалася матуся то був не день, то сполох був, та й годі.
2 А ясень їй киває в верховітті Найкраща в світі!
3. Це і все. Я йду помститися, Олесю сказала Христя.
4 Драбиною її плещи, та добре! кричала Кайдашиха Нехай не збирає яєць на
нашому горищі!
А А: «П!» Б «П», — а. В «П, — а, — п».
Г «П, - а: - П». Д «П! - а. - П!»
12. Установіть відповідність між складнопідрядними
реченнями й видами їхніх підрядних частин.
1 підрядне наслідкове 2 підрядне
часу 3 підрядне мети 4 підрядне означальне
А Як тільки смеркне і чорне небо щільно укриє землю,
далекий обрій враз розцвітає червоним сяйвом (М. Стельмах).
Б Він стояв під деревом у тіні, так що його ніхто
не міг помітити (Гр. Тютюнник).
В І нехай народяться з-під його пера
художні образи, які стануть близькими й рідними читачеві .
Г Згодом я зрозумів, що не помилився в
своєму першому враженні (О. Жовна).
Д Та довгий ще мені пройти судилось шлях, щоб
молодість догнать, заблукану в полях .
Немає коментарів:
Дописати коментар