КАНІКУЛИ З УКРАЇНСЬКОЮ


КАНіКУЛИ  з
українською
ВИКОНАНІ ЗАВДАННЯ   НАДСИЛАТИ    ЧЕРЕЗ КОНТАКТНУ ФОРМУ  
/гаджет справа/  на адресу ykr86uch@ukr.net
не пізніше 19.08.2019року
ІІ гімназійний клас
1.      Розряди прикметників за значенням указано в рядку:
А    якісні, відносні, присвійні;   Б    прості, складні, складені;
В    вищого й найвищого ступенів порівняння;
Г     у прямому і переносному значенні.
2.      Правильно визначте синтаксичну роль виділеного слова у рядку
Сила та розум — краса людини.
А    підметом; Б         присудком;  В            додатком; Г    означенням.
3.      Омонімами називають слова, що…
А    звучать і пишуться однаково, але мають різне значення;
Б    близькі за значенням, але різні за написанням;
В    вживають лише люди певної місцевості;
Г     протилежні за значенням.
4.      Рід іменників сирота, базіка, нероба названо у рядку
А    жіночий; Б           середній; В    спільний; Г     чоловічий.
5.      Правильно записано всі числівники в рядку:
А    триста сімдесят, шістсот сорок, сімдесяти чотирьох;
Б    однієї четвертої, семидесятий, сімсотий;
В    тридцятьчетвертого, семи четвертих, п’ятьома;
Г     пятистам, шіснадцятий, одинадцять.
6.      Лише незмінювані іменники іншомовного походження наведено в рядку:
А    бюро, шимпанзе, панство;  Б    таксі, бюро, меню;
В    кенгуру, стакато, вікно;   Г         пальто, шасі, спагеті.
7.      До однієї відміни належать усі іменники в рядку:
А    куля, весілля, плем’я;   Б          теля, пісня, козеня;
В    тінь, радість, ніч; Г          сіль, біль, крохмаль.
8.      Через дефіс слід писати всі займенники в рядку:
А    ні (перед)ким, де (що), хтозна (хто);
Б    хтозна (чому), що (небудь), який (небудь);
В    ні (чим), де (в) чому, казна (кого);
Г     хто(сь), ні(з)ким, казна(з)чим
9.      Літеру и замість крапок слід поставити в усіх словах у рядку:
А    тер..торія, акс..ома, р..торика;
Б    мед..каменти, од..надцять, аж..отаж;
В    глад..олус, сп..рт, к..шлак;
Г     кар..катура, пріор..тет, с..нтаксис.
10.   Запишіть  правильно  подані слова:
Англійсько/український, високо/ розвинений, напів/сон, пів/€вропи, мало/помалу, червоно/роже­вий, батько/мати, міні/спідниця, сіро/ока.
11.   Самодиктант
Не/золото робит..  людину ща(стл, сл)ивою. Матеріал..ний достаток може (с,з)робити побут зручним та приємним, проте ніякі  зручності не/замінят.. людині справжн..ого щас..тя. Бо  щас..тя – не/гроші, не/коштовності, не/заморс..кий автомобіл..  і не/квадратні метри.
12.   Напишіть твір-мініатюру, відповівши на запитання«Що для мене є  щастя?».



 6 клас
ПРО В(И,Е)ЛОСИПЕД
Перші в(и,е)лосипеди з..явилися бли(с,з)..ко тр..ох/сот років тому. Автомо/бі­лів, трамваїв, тро(лл,л)ейбусів, м(и,е)тр(а,о), літаків ще не було. Зараз у с..віті існує понад п..ят..надцят.. тисяч.. їх моделей. Є в(и,е)лосипеди чоловічі, жіночі, ди­тячі, циркові. Є в(и,е)ло/трактори і в(и,е)ло/всюди/ходи. На них їздять.. по з(и,е)млі і плавают.. по воді. Існує в(и,е)ло/батискаф. Ним водо/лаз подорожує по мор­с..кому дну. На створеній у (Д,д)анії в(и,е)лосипедо/машині одно/часно може їха­ти тридцят.. п..ят.. осіб журналу
І. Записати правильно самодиктант
ІІ. Тести
1.      Розряди прикметників за значенням указано в рядку:
А    якісні, відносні, присвійні;   Б    прості, складні, складені;
В    вищого й найвищого ступенів порівняння;
Г     у прямому і переносному значенні.
2.      Правильно визначте синтаксичну роль виділеного слова у рядку
Сила та розум — краса людини.
А    підметом; Б         присудком;  В            додатком; Г    означенням.
3.      Омонімами називають слова, що…
А    звучать і пишуться однаково, але мають різне значення;
Б    близькі за значенням, але різні за написанням;
В    вживають лише люди певної місцевості;
Г     протилежні за значенням.
4.      Рід іменників сирота, базіка, нероба названо у рядку
А    жіночий; Б           середній; В    спільний; Г     чоловічий.
5.      Правильно записано всі числівники в рядку:
А    триста сімдесят, шістсот сорок, сімдесяти чотирьох;
Б    однієї четвертої, семидесятий, сімсотий;
В    тридцятьчетвертого, семи четвертих, п’ятьома;
Г     пятистам, шіснадцятий, одинадцять.
6.      Виконайте морфологічний розбір виділеного слова. Доберіть до слова життя два спільнокореневі слова.
У нашому житті завжди знайдеться місце для подвигів.


ІІІ гімназійний клас
САМОДИКТАНТ
О(Б,бб)ігавши та об..їздивши майже пів/міста  ми пов(и,е)рнулися на (а,А)ндріївс..кий (У,у)звіз, аби з ним попрощатися. Лишаючи  право/біч (а,А)ндріївс..ку гору  увін..чану золотими бан..ями й хр(и,е)стами одно/йме(н,нн)ої церкви  на повні груди вдихаючи озон фізичний з озоном історичним не/квапом пішли  нижн..ою те(рр,р)асою (в,В)олодимирової гори до пам..ятника (в,В)олодимиру (В,в)(и,е)ликому. Саме його хрест переміг грізно/наївного (П,п)(и,е)руна з його (Х,х)утірс..ким війс..ком у борот..бі за душі русичів.
Хрест у (В,в)олодимировій руці убезпечує душу від скверни. Меч дво/січний  разит.. голови ворогів  утвер(ж,дж)ує мир між людом. Хрест і меч.. (В,в)олодимир тримав міцно. Чин шанував  про душу дбаючи.
І.Записати правильно самодиктант (орфограми, вивчені пунктограми)
ІІ. Тести
1.       У якому рядку всі названі частини мови належать до самостійних?
А іменник, прийменник, займенник;
Б прислівник, прийменник, прикметник;
В іменник, прикметник, числівник;
Г дієслово, сполучник, вигук.
2.       Лише дієслова І дієвідміни наведено в рядку:
А стерегти, жити, читати; Б лежати, ревіти, казати;
В співати, варити, солити; Г випікати, садити, пізнавати.
3.       У якому рядку не з усіма дієприкметниками слід писати окремо?
А не/доспані ночі; книга не/прочитана; не/вишита сорочка;
Б не/заплановані заходи; не/спіймана риба; не/виголошена сьогодні промова;
В не/заплановані заздалегідь заходи; справа не/закінчена; квіти не/политі;
Г не/допечена булка; не/почута пісня; не/зміряні глибини.
4.       Складеними є всі сполучники в рядку:
А тому що, після того як, зате; Б через те що, якщо, проте;
В для того щоб, унаслідок того що, так що; Г нібито, мов, якби.
5.       Перепишіть, розкривши дужки.
(Ні)якого, як (небудь), казна (де), ні (з)ким.
6.       Розставте розділові знаки в реченні. Виконайте морфологічний розбір виділеного слова.
Страшні слова коли вони мовчать коли вони зненацька причаїлись (Л. Костенко).

7 клас
САМОДИКТАНТ
Сніг л(и,е)тит..  сіє(цц,тьс)я стели(цц,тьс)я  пр(е,и)падає  падає. Не/втихаючи  не/ вгамовуючис.., він коти(цц,тьс)я до/низу. Так, оче/видно, наступали на (к,К)иївс..ку (Р,р)ус.. полчища (п,П)еченігів  (т,Т)атарські орди. Вони наступали не/відворотно, як цей сніг,  насувалися хмарами й гинули, як цей сніг. Рус..ка з(и,е)мля пр(е,и)ймала їх у своє лоно не/збагне(н,нн)о й не/відворот(нн,н)о.
Хо(ж,дж)у й хо(ж,дж)у  до вс..ого пр(е,и)глядаючис... Чисте стало на/в/круги все  кожен кущик  дерево кожне  городи  ст(и,е)блина всохлого бур..яну
І.Записати правильно самодиктант (орфограми, вивчені пунктограми)
ІІ. Тести
1.       Виберіть серед наведених форм дієслова дієприслівники.
А прив’язано, вимито, пройдено;
Б прив’язавши, вимивши, пройшовши;
В прив’язав, вимив, пройшов; Г прив’язаний, вимитий, пройдений.
2.       У якому рядку всі дієслова є перехідними?
А запитати, побачитися, запросити;
Б проаналізував, сказав, написала;
В сміється, переходити, вірити;
Г попросити, вирішити, заспокоївся.
3.       Якісно-означальними є всі прислівники в рядку:
А дуже, жартома, напоказ; Б зверху, учора, навесні;
В гарно, тепло, упевнено; Г навіки, спросоння, нагору.
4.       У якому рядку всі похідні прийменники складаються з двох слів?
А із/за, по/під, по/серед; Б за/для, у/вигляді, що/до;
В з/метою, згідно/з, слідом/за; Г незалежно/від, о/крім, з/над.
5.       Сурядними є всі сполучники в рядку:
А наче, щоб, коли; Б так що, але, та; В а, зате, і; Г бо, що, тому що.
6.       Розставте розділові знаки в реченні. Виконайте морфологічний розбір виділеного слова.
Кого ж ти, княже, залишиш замість себе в Києві? спитав єпископ

 V гімназійний клас
САМОДИКТАНТ
Не/бійтес.. заглядати у словник
У багато/барвнос..ті й могутнос..ті рідного слова втілено красу людини  творця мови  садівника пр(и,е)красного на землі. Рідне слово окрилює нас духовніс..тю  любов..ю до піс..ні  до матері.
Для кожного народу рідна мова   най/дорожча.
У мовну скарбницю нашого народу несуть красу душі й пло­мін.. рідного слова най/кращі пис..ме(н,нн)ики. Скіл..кома/ж словами вони користую(цц,тьс)я? Звернімося до творчої спадщини геніал..ного (к,К)обзаря. Словник мови поетичних творів (т,Т)араса (ш,Ш)евченка охоплює біл..ше десяти/тисяч слів  а прозових   понад двадцят.. із половиною тисяч... Хіба вдалося нам  підрахувавши всі слова у творах (ш,Ш)евченка  виявити словниковий запас в(и,е)ликого поета? Не­/має сумніву  що наш (к,К)обзар володів й іншими словами (У,у)кра­їнс..кої мови  хоч у художній творчос..ті  їх  не/використовував.
Скіл..ки/ж  слів  потрібно людині для спілкува(н,нн)я  для опану­ва(н,нн)я художн..ої  наукової та науково/популярної літ(и,е)ратури? Обсяг словника конкретної особи залежит.. від роду її занят..  освіченості та здібностей. Установлено  що мовец.. активно вико­ристовує майже три/тисячі слів у/про/довж дня  а розуміє   у десят..  разів біл..ше.
Щоб опанувати словесне бага(тв.,їств)о нашої мови  користуйтеся словниками. Дотримуйтеся порад мудрою поета (м,М)аксима (р,Р)ил..­с..кого не /бійтес.. заглядати у словник  це пишний сад  а не/сумне провалля…        
I.          Записати правильно самодиктант
II.          Скласти власне висловлювання на тему «Мовчання - не завжди золото» (10-12 речень)
III.          Тести
1.   Правильно оформлено цитату в реченні
А Давно стали крилатими Шевченкові слова: «І чужому научайтесь, й    свого не цурайтесь!»                                                                
Б  «Лише праця», — підкреслює Іван Франко, — «світ таким як є зробила».
В Олесь Гончар писав про І. Котляревського, що «Він невіддільний від    свого народу й від того ґрунту, що живив його творчість».
Г Аналізуючи творчість Лесі Українки, Максим Рильський писав: що «вона почала ліричними поезіями, і ліричної струни не занедбала... до кінця віку».
Д Розцвітає людина в щасті, а не в журбі, в світлі, а не в темряві й незнайстві, в сім'ї, а не в розлуці, і ніколи не в неволі, — писав О. Довженко в нотатках до багатотомної епопеї про Дніпро «Золоті ворота».
2.   Виділене слово є сполучником у реченні
А Щасливий, хто сни має милі.   Б Скільки голів, стільки й умів.
В Виспівує та щебече, поки місяць зійде.
Г Немає такого дерева, щоб на нього птиці не сідали.
Д Нещасна нація, котра не вміє цінувати свої таланти.
3.   Підрядну частину до головної приєднує сполучне слово в реченні
А Ця подорож неждана, як грім на сніжній рівнині.
Б А може, то така правда, як на вербі груші.
В Це було, як співав соловей над рікою.
Г Як нема чого їсти, то й святий збунтує.
Д Розкажи мені, зоре, як правильно жити.
4.   Складне речення з підрядним означальним утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Стали спускатися в темний яр... вибрати
А коли почало сходити золоте сонце.
Б хоч нас умовляли цього не робити.
В що давно обріс цікавими легендами.
Г щоб сховатися від пекучого сонця.
Д аби до вечора повернутися додому.
5.Складнопідрядним із підрядною частиною способу дії є речення
А Малі дерева схожі на дорослих, як діти на своїх батьків.
Б Серед великої тиші чулось тільки, як шелестіли листочки.
В Умій жити так, щоб у тебе з другом була єдність духу, ідеалів.
Г Я лиш інструмент, в якому плачуть сни мого народу.
Д Люблю, коли хвилі юрбою шумують, ламаючи лід.
6. Складне речення з підрядним обставинним міри і ступеня утвориться, якщо серед варіантів продовження речення Ударив грім... вибрати
А коли сонце заховалося за хмару.
Б хоч негоди прогноз не обіцяв.
В так що птахи вмить розлетілися.
Г що аж шибки затряслися в домі.
Д якого ой як чекали в таку посуху.
7. Складне речення з підрядним обставинним часу утвориться, якщо частину коли випікають паску вписати замість крапок у реченні
А Я дуже люблю день,....  Б Відчуття свята посилюється,....
В Нагадай час,....    Г Речення ... неускладнене.
Д Завжди збираємося того вечора,....
8. Складнопідрядним із підрядною частиною причини є речення
А Настрілявшись, вертались ми щасливі, дарма що промахів чимало в нас було.
Б Після дощу вода в бухті скаламутніла, бо в неї з острова нанесло намулу.
В Настане час, коли на кордонах люди сіятимуть хліб!
Г Та не злічить віків, що встигли вже пройти
Д Наговорив стільки, що і в шапку не забереш.
9. Складне речення з підрядним обставинним мети утвориться, якщо частину повертаюсь додому вписати замість крапок у реченні
А Як тільки велике свято ....
Б ... так що готуйте, мамо, вечерю.
В Коли тяжко на душі.... Г ... аби розвіяти сум і тривогу.
Д ... бо рідна кличе сторона.
10 Складнопідрядним із підрядною частиною наслідку є речення
А Так гарно тут, що шкода ступати по непорочній сніговій білині.
Б Клянусь боротись до загину так, як боролися батьки.
В Грім розмахнувся — і вдарив так, що здригнулась бджола.
Г Погода стояла сонячна, так що шибки на вікнах миготіли.
Д Мені чогось сумно й боязно так, що аж серце моє мре.
11.Установіть відповідність (розділові знаки при прямій мові пропущено).
1 Ет байдуже озвалася матуся то був не день, то сполох був, та й годі.
2    А ясень їй киває в верховітті Найкраща в світі!
3.  Це і все. Я йду помститися, Олесю сказала Христя.
4 Драбиною її плещи, та добре! кричала Кайдашиха Нехай не збирає яєць на нашому горищі!
А А: «П!»  Б «П», — а. В «П, — а, — п». 
Г «П, - а: - П».  Д «П! - а. - П!»
12.   Установіть відповідність між складнопідрядними реченнями й видами їхніх підрядних частин.
підрядне наслідкове підрядне часу підрядне мети підрядне означальне
А Як тільки смеркне і чорне небо щільно укриє землю, далекий обрій враз розцвітає червоним сяйвом (М. Стельмах).
Б Він стояв під деревом у тіні, так що його ніхто не міг помітити (Гр. Тютюнник).
В І нехай народяться з-під його пера художні образи, які стануть близькими й рідними читачеві .
Г Згодом я зрозумів, що не помилився в своєму першому враженні (О. Жовна).
Д Та довгий ще мені пройти судилось шлях, щоб молодість догнать, заблукану в полях .












Немає коментарів:

Дописати коментар