УВАГА!!!
НОВИНИ БЛОГУ
ДЛЯ УЧНІВ
10-11класів!!!
На сторінці «ФІЛЬМОТЕКА»
розміщені екранізації до творів українських письменників, які є в програмі ЗНО!!!
Клас
|
Спрощено тему
|
Вилучено тему
|
Додано тему
|
Перенесено тему
|
Змінено формулювання тексту програми
|
5 клас
|
У розділі «Відомості про мовлення»
узагальнено представлено особливості будови типів мовлення (розповіді,
опису предмета і тварини. елементарного роздуму);відомості про стилі мовлення
розмовний, науковий, художній, сфери їх використання.
У розділі «Види робіт»:
спрощено подано особливості аудіювання
як виду мовленнєвої діяльності,узагальнено перелік жанрів мовлення для
читання мовчки і вголос.
У розділі «Повторення вивченого в
початкових класах»:
У рубриці «Внутрішньопредметні
зв’язки»:спрощено пункт «Культура мовлення», а саме:
Дотримання лексичних норм літературної мови.
У розділах «Відомості з синтаксису
й пунктуації», «Фонетика. Графіка. Орфоепія. Орфографія», «Лексикологія»
в рубриці «Внутрішньопредметні зв’язки» спрощено
зміст пункту «Культура мовлення»
|
У розділі «Відомості
про мовлення» вилучено: «Спілкування як важливий
складник культури людини» ,
«Належність тексту до певного стилю: розмовного, наукового,
художнього, публіцистичного, офіційно-ділового» (загальне ознайомлення)».
У підрозділі «Діалогічне мовлення» вилучено діалог за поданим початком, малюнком.
У розділі
«Види робіт», зокрема в підрозділі «Відтворення мовлення»:
вилучено докладний
переказ художнього тексту з елементами
опису тварин (письмово).
У підрозділі
«Письмо» вилучено: твір-опис окремих предметів, тварин у науковому стилі;
замітка в газету інформаційного характеру.
У розділі «Відомості з синтаксису й пунктуації»:
вилучено:«Словосполучення лексичні й фразеологічні (практично)».
У розділах «Відомості
з синтаксису й пунктуації»,
«Фонетика.Графіка. Орфоепія. Орфографія»:
у рубриці «Внутрішньопредметні
зв’язки» вилучено підпункт «Лексикологія».
З розділу «Фонетика. Графіка. Орфоепія.
Орфографія» вилучено сполучення ьо, йо.
У всіх розділах програми в рубриці
«Внутрішньопредметні зв’язки» вилучено підпункт «Текст (риторичний аспект)».
З розділу «Лексикологія» вилучено тему «Походження (етимологія) слова. Етимологічний
словник української мови».
|
У розділі «Відомості про мовлення»
додано оцінку предмета (явища).
У розділі «Повторення вивченого в
початкових класах» додано до повторення
частин мови частки не,ні;
уживання однієї частини мови в значенні іншої.
У розділі «Відомості з синтаксису
й пунктуації»
додано «Непоширені й поширені звертання»;
ознайомлення з
найбільш уживаними вставними словами й сполученнями слів
(практично).
У розділі «Лексикологія» додано тему «Пароніми (практично)».
Ознайомлення зі словниками антонімів,
синонімів, паронімів; словником іншомовних слів.
У розділі «Фонетика. Графіка.
Орфоепія. Орфографія» до основних
випадків чергування у — в, і — й ,
додано з— із— зі .
У розділі «Відомості
з синтаксису й пунктуації» додано до переліку видів речень за метою висловлювання:
розповідні, питальні, спонукальні; за емоційним забарвленням: окличні та
неокличні.
|
У розділі «Види робіт» в рубриці
«Ділові папери» зазначено
тільки «Адресу»,
«Оформлення конверта».
Тему «Лист рідним, друзям»
перенесено до виду роботи «Письмо».
З розділу «Будова слова. Орфографія» перенесено до «Орфоепії» тему
«Вимова префіксів пре-, при-, прі-» .
|
У розділі «Відомості про мовлення» внесено термінологічні правки:
різновиди мовленнєвого спілкування:
усне й писемне мовлення; висловлення.
У розділі «Відомості про мовлення»
відредаговано основні правила спілкування: «ввічливість, привітність,
доброзичливість, уважність до співрозмовника, стриманість, тактовність» (практично).
У розділі «Повторення вивченого в
початкових класах» у рубриці «Правопис» внесено правки:
«Написання іменників
із великої літери й у лапках; «Літери,
що позначають голосні звуки в закінченнях іменників, прикметників, дієслів».
|
6 клас
|
У розділі «Відомості про мовлення»
спрощено подано структурні особливості
тексту.
У розділі «Види робіт»
спрощено особливості аудіювання як
виду мовленнєвої діяльності;
узагальнено перелік жанрів мовлення для читання мовчки
і вголос.
|
У розділі «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого» вилучено матеріал про текст.
У розділі «Повторення, узагальнення й поглиблення вивченого» у підрозділі
«Внутрішньопредметні зв’язки» вилучено підпункти: «Лексикологія». Граматика». «Текст
(риторичний аспект)».
У розділі «Фразеологія» у рубриці «Внутрішньопредметні
зв’язки» вилучено підпункти: «Фонетика.
Орфоепія», «Текст (риторичний аспект)» .
У розділі «Словотвір. Орфографія» вилучено матеріал про ознайомлення зі словотвірним
словником.
У «Внутрішньопредметних зв’язках»
вилучено підпункти: «Лексикологія. Фразеологія», «Текст (риторичний аспект)».
У розділі «Морфологія. Орфографія»
у «Внутрішньопредметних зв’язках» вилучено:
Іменник – підпункти
«Лексикологія. Фразеологія», «Текст(риторичний аспект)»; Прикметник –
підпункт «Текст(риторичний аспект)»;
Числівник – підпункт
«Текст(риторичний аспект)»;
Займенник– підпункти «Лексикологія. Фразеологія»,
«Текст(риторичний аспект).
У розділі «Займенник» вилучено матеріал про
перехід з однієї частини мови в іншу
(займенника в іменник і частку, числівника
й прикметника в займенник.
У розділі «Морфологія. Орфографія» в
«Іменнику» вилучено
«Особливості творення іменників».
У розділі «Морфологія. Орфографія»
із теми «Прикметник» вилучено «Зміни приголосних при творенні
відносних прикметників за допомогою суфіксів –ськ-, -ств(о), -цьк-, цтв(о),
-зьк-, зтв(о)».
|
У розділі
«Повторення, узагальнення й поглиблення
вивченого» додано на повторення матеріал про правопис префіксів, суфіксів,
голосних в коренях і на межі значущих частин слова та основ.
У розділі
«Лексикологія» до теми
«Активна і пасивна лексика» додано пароніми.
У розділі
«Повторення, узагальнення й поглиблення
вивченого» додано на повторення матеріал про правопис префіксів, суфіксів,
голосних в коренях і на межі значущих частин слова та основ.
|
|
У підрозділі «Іменник», у «Внутрішньопредметних
зв’язках» («Культура мовлення») поданий матеріал відредаговано, уточнено список іменників із метою запобігання помилкам
у визначенні роду.
У «Міжпредметних зв’язках» до
підрозділу «Числівник» уточнено матеріал щодо
правильного використання відмінкових форм
числівників.
|
7 клас
|
У розділі «Види робіт»
у підрозділі «Відтворення готового
тексту» спрощено
види переказів: стислий замінено
на вибірковий переказ тексту наукового стилю (усно);
у підпункті «Письмо» спрощено на такі
види переказів: «Докладний переказ тексту-роздуму дискусійного характеру в
публіцистичному стилі»; «Стислий переказ
розповідного тексту про виконання певних дій в художньому стилі».
У розділі «Види робіт», зокрема
«Монологічне
мовлення» серед
творів спрощено
«Твір-опис дій на основі власних спостережень у художньому стилі»
(усно); «Твір-опис дій» спрощено на «Твір розповідного характеру про виконання автором улюбленої справи в художньому стилі (приготування обіду,
моделювання, малювання, шиття, вишивання тощо.
|
У розділі «Відомості
про мовлення»
вилучено ознайомлювальне читання
(практично).
У розділі «Відомості про мовлення» у підрозділі «Відтворення
готового тексту» вилучено
«Докладний переказ розповідного
тексту з елементами опису зовнішності людини в художньому стилі» (письмово).
У розділі «Види робіт», зокрема
«Монологічне мовлення», серед творів вилучено
«Твір-опис зовнішності
людини в художньому стилі(усно)»;
«Твір-роздум дискусійного характеру
публіцистичного стилю».
У вступі знято тему « Мова – скарбниця духовності народу».
У розділі «Морфологія. Орфографія»
у підрозділах вилучено:
«Прийменник» - «Непохідні і похідні прийменники»;
«Частка» - «Розряди часток за значенням»;
«Вигук»
- «Групи вигуків за значенням.
У розділі «Морфологія.Орфографія»
у «Внутрішньопредметних зв’язках» «Дієслово» – вилучено «Лексикологія.
Фразеологія», «Текст(риторичний аспект)»; «Дієприкметник і Дієприслівник»
– «Лексикологія», «Синтаксис. Пунктуація», «Текст (риторичний аспект)»; «Прислівник»
– « Синтаксис», «Текст (риторичний аспект)»; Прийменник - «Текст
(риторичний аспект)»;
Сполучник, Частка Вигук – «Синтаксис», «Текст (риторичний аспект)».
|
У розділі «Відомості
про мовлення», у підрозділі «Відтворення готового тексту» до виду переказу «Докладний переказ
тексту публіцистичного стилю мовлення (усно)» додано «…з елементами роздуму».
У підрозділі «Прийменник» додано
«Зв’язок прийменника з непрямими
відмінками іменника».
У «Вступі» змінено тему на «Літературна норма української мови».
|
|
У розділі «Відомості про мовлення»,
зокрема «Аудіювання», відкоректовано
матеріал у такій редакції:
«Розрізнення на
слух відомої й нової інформації, поділ
прослуханого тексту на частини, розуміння логічного
й емоційно-оцінного компонентів його змісту, сприймання на слух
прямо не виражених оцінок та емоцій».
У мовній змістовій лінії змінено вступний урок на:
«Літературна норма української мови» і відповідно внесено зміни в
державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів:
«Учень (учениця):
усвідомлює поняття літературна мова,
літературна норма;
розрізняє поняття літературна мова й діалекти».
|
Клас
|
Спрощено тему
|
Вилучено тему
|
Додано тему
|
Перенесено тему
|
Змінено формулювання тексту програми
|
8 клас
|
У мовленнєвій змістовій лінії, підрозділі «Відтворення тексту»
спрощено шляхом заміни виду роботи:
«Вибірковий переказ розповідного
тексту з елементами опису пам'яток історії й культури в науковому стилі»(усно)
замінено на «в художньому»;
«Вибірковий переказ розповідного
тексту з елементами опису пам'яток історії й культури в публіцистичному стилі»
(письмово) замінено на «докладний переказ».
|
У мовленнєвій змістовій лінії, підрозділі «Відтворення тексту»
вилучено
«Стислий переказ розповідного тексту
з елементами опису місцевості в художньому стилі»(усно); «Докладний переказ
тексту художнього стилю із творчим
завданням» (письмово).
У мовленнєвій
змістовій лінії, підрозділі «Створення власних висловлень» вилучено
«Твір-оповідання на основі почутого
(з обрамленням)».
У розділі «Повторення та узагальнення вивченого» вилучено матеріал на повторення про словосполучення й речення; члени
речення (також однорідні); звертання; вставні слова,
просте й складне речення;
пряма мова й діалог.
З розділу «Синтаксис. Пунктуація»,
зокрема з підрозділу «Словосполучення. Речення», вилучено
«Види речень за метою висловлювання й емоційним забарвленням речення
(повторення)»,
«Речення поширені і непоширені».
У всіх розділах програми для 8 класу
в рубриці «Внутрішньопредметні зв’язки» вилучено підпункти: «Лексикологія. Фразеологія», «Текст (риторичний
аспект)».
|
У розділі «Повторення та узагальнення вивченого» додано на повторення теми: «Лексикологія.
Фразеологія. Морфологія.
Основні правила правопису (за вибором
учителя; внесено відповідні зміни в державні вимоги до рівня загальноосвітньої
підготовки учнів.
У розділі «Складнопідрядне речення» додано тему «Підрядні сполучники й
сполучні слова в складнопідрядних реченнях.
|
З розділу «Синтаксис. Пунктуація»,
зокрема з підрозділу «Словосполучення. Речення» перенесено теми «Порядок слів у реченні.
Логічний наголос», « Речення двоскладні й односкладні» до підрозділу «Просте
речення» .
|
Здійснено перерозподіл годин: знято
2 год. із теми «Речення із
звертаннями, вставними словами (словосполученнями, реченнями)» і додано до
теми «Речення з відокремленими членами» .
|
9 клас
|
У розділі «Повторення вивченого у
8 класі.
Просте неускладнене й ускладнене речення» у
рубриці «Внутрішньопредметні зв’язки» спрощено представлення пунктів «Лексикологія
і фразеологія», «Культура мовлення й стилістика», «Текст (риторичний аспект)».
У розділах «Синтаксис. Пунктуація»
Пряма й непряма мова (повторення й поглиблення)», «Складне речення
і його ознаки», «Безсполучникове складне речення», «Складне речення з різними
видами сполучникового й безсполучникового зв'язку» у рубриці «Внутрішньопредметні
зв’язки» спрощено представлення пунктів «Лексикологія і фразеологія»,
«Текст (риторичний аспект)».
|
У розділі «Відомості про мовлення»
вилучено матеріал про текст, основні
ознаки його, види міжфразних зв’язків.
У підрозділі «Монологічне мовлення:
вилучено:
«Твір-роздум
у публіцистичному стилі
мовлення на морально-етичну тему» (усно);
«Твір у публіцистичному стилі мовлення на суспільну тему» письмово).
|
|
|
Здійснено перерозподіл годин (1
год. знято з підрозділу «Текст
як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності»), додано до
«Повторення й систематизація
вивченого» у кінці року.
У розділі «Пряма й непряма мова як засоби передачі чужої мови» внесено уточнювальні правки:
«Пряма й непряма мова (повторення й поглиблення)».
У розділі «Текст
як одиниця мовлення й продукт мовленнєвої діяльності» внесено уточнювальні правки: «Будова тексту»,
«Повторення вивчених розділових знаків у простому й складному реченнях».
|
Форми контролю
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|||||
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
|
Перевірка
мовної теми*
|
4
|
4
|
4
|
4
|
3
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
Письмо:
переказ
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
твір
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Правопис:
диктант**
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
Аудіювання*
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
Читання мовчки
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
1
|
–
|
Форми контролю
|
||||||
10
|
11
|
|||||
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
|||
Перевірка мовної теми*
|
2
|
2
|
2
|
2
|
||
Письмо:
переказ
|
1
|
1
|
1
|
1
|
||
твір
|
1
|
-
|
1
|
-
|
||
Правопис:
диктант**
|
1
|
1
|
1
|
1
|
||
Аудіювання*
|
–
|
1
|
–
|
1
|
||
Читання мовчки*
|
1
|
–
|
1
|
–
|
||
Класи
|
5
|
6
|
7
|
8
|
9
|
|||||
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
Контрольні роботи
у формі:
контрольного класного твору;
виконання інших завдань (тестів, відповідей на запитання
тощо)
|
2
–
2
|
3
1
2
|
3
1
2
|
3
1
2
|
3
1
2
|
3
1
2
|
3
1
2
|
3
1
2
|
4
2
2
|
4
2
2
|
Уроки розвитку мовлення*
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
Уроки позакласного читання
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
1
|
1
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
Класи
|
10
|
11
|
|
10
|
11
|
||||
Семестри
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
І
|
ІІ
|
|
|
Рівень стандарту,
академічний
|
Профільний рівень
|
|||||||
Контрольні роботи
у формі:
контрольного класного твору;
виконання інших завдань
(тестів, відповідей на запитання тощо)
|
3
1
2
|
3
1
2
|
3
1
2
|
3
1
2
|
4
1
3
|
4
1
3
|
4
1
3
|
4
1
3
|
|
Уроки розвитку мовлення*
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
2
(у+п)
|
|
Уроки позакласного читання
|
1
|
1
|
1
|
1
|
2
|
2
|
2
|
2
|
|
Перевірка зошитів
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|
4
|
5
|