субота, 21 червня 2014 р.

ЗАВДАННЯ  НА  ЛІТО
з  української літератури
для  учнів 7 класу
1.  Українські народні думи  « Маруся Богуславка».   « Буря на Чорному морі».  « Самійло Кішка»                                                                                           
2.  З ДАВНЬОЇ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ « Слово про похід Ігорів».
3.  Тарас Шевченко. « Думи мої, думи», « Ой три шляхи широкії», « Мені однаково, чи буду» ,     « Минають дні , минають ночі»
4.  Леся Українка. « Ви щасливі, пречистії зорі»  « Давня весна»,« Хотіла б я піснею стати»,        « Давня казка»                                                                             
5.  Володимир Сосюра. « Сад», « Васильки» « Любіть Україну» 
6.  Борис Олійник. « Вибір», « Ринг».
7.  Володимир Підпалий. « Тиха елегія», « Запросини».
8.  Іван Малкович . « Свічечка букви «ї»,« Із янголом на плечі». « Музика , що пішла».
9.  НАЦІОНАЛЬНА ДРАМА Іван Карпенко-Карий. « Сто тисяч»     
10.   Остап Вишня « Мисливські усмішки»                                
11.   Михайло    Коцюбинський.    «   Дорогою  ціною».
12.   Осип Назарук. « Роксоляна».
13. В.Дрозд. « Ирій».,« Білий кінь Шептало».
14.   Богдан Лепкий «Цвіт щастя»
15. УКРАЇНСЬКИЙ  ГУМОР   І  САТИРА. В   Самійленко.   «   Патріоти»,    «   Ельдорадо».
16.   О. Чорногуз «Як вибирати ім’я», «Як поводитись у кіно» зі збірки оповідань «Веселі поради»
для  учнів  8 (ІV гімназійного) класу
1.  Українські народні балади. «Бондарівна», «Ой летіла стріла», «Ой на горі во­гонь горить», «Козака несуть».
2.  ДАВНЯ УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА  Біблія – Святе Письмо (Старий і Новий Заповіти) і збірки літературних пам’яток (Кни­га Буття, Книга Псалмів, Пісня над піснями)., «Повість минулих літ»
3.  Григорій Сковорода. Байки «Бджола та Шершень», «Собака і Вовк»; поезії «Всякому місту – звичай і права», «De libertate», «Вступні двері до христи­янської добронравності»; афоризми
4.  НОВА УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА І.Котляревський. «Енеїда» ,Наталка Полтавка».
5.  Григорій Квітка-Основ'яненко.    «Маруся»,«Конотопська відьма»; «Пархімове снідан­ня», «Маруся», «Сватання на Гончарівці», «Салдацький патрет».       
6.   Література українського романтизму. П.Гулак-Артемовський. «Рибалка», Є.Гребінка. «Українська мелодія», М.Костомаров. «Соловейко». В.Забіла. «Соловей», М.Петренко. «Небо», М.Шашкевич. «Веснівка».
7.  Микола Гоголь. «Вечір проти Івана Купала».
8.  Тарас Шевченко «До Основ'яненка», «На вічну пам'ять Котляревському», «Думка» («Нащо мені чор­ні брови...»;Причинна», «Лілея»; «Гайдамаки».  «Чигрине, Чигрине...», «Великий льох». « Стоїть в селі Суботові”.      „«Сон» («У всякого своя доля...»). «І мертвим, і живим, і ненарожденим...» ; «Катерина», «Наймичка»). «На панщині пшеницю жала”, «Марія», «У нашім раї на землі ; «Садок вишневий коло хати...», «Доля», «Росли укупочці, зросли...» ; «Ісаія. Глава 35».
9.  Пантелеймон Куліш  «До рідного народу» , «Троє схотінок», «Заворожена криниця»;«Чорна рада»
10.   Марко Вовчок. «Максим Гримач».
11.   3 літератури XX ст. Іван Багряний. «Тигролови»
12.   Іван Липа. «У невідому путь».


для  учнів  9 класу

  1.     Іван Нечуй-Левицький «Кайдашева сімя»
  2.     Панас Мирний (П.Рудченко) «Хіба  ревуть воли  як  ясла повні?»
  3.     Українська драматургія і театр 70–90-х рр. ХІХ ст. Іван Карпенко-Карий (І. Тобілевич) «Мартин Боруля»
  4.     Михайло Старицький  «Оборона Буші»
  5.     Іван Франко «Гімн» («Замість пролога»), «Сікстинська мадонна», «Безмежнеє поле…», «Ой ти, дівчино, з горіха зерня», «Чого являєшся мені...».  «Легенда про вічне життя», «Розвивайся ти, високий дубе...», «Декадент», «Мойсей», «Сойчине крило»
  6.     Борис Грінченко  «Каторжна»
  7.     УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА 10-х років ХХ ст. Михайло Коцюбинський «Intermezzo»,  «Тіні забутих предків»
  8.     Ольга Кобилянська «Земля»
  9.     Василь Стефаник «Камінний хрест»
  10.  Леся Українка (Лариса Косач) «Contra spem spero!», «І все-таки до тебе думка лине...», «To be or not to be?..», «І ти колись боролась, мов Ізраїль...», «Хвиля», «Стояла я і слухала весну…», «Все- все покинуть, до тебе полинуть…», «Уста говорять: “Він навіки згинув!..”, «Лісова пісня»
  11.  Микола Вороний «Іванові Франкові», «Блакитна Панна»,  «Інфанта»
  12.  Олександр Олесь (О. Кандиба) «З журбою радість обнялась...», «Чари ночі», «О слово рідне! Орле скутий!..»,  «По дорозі в Казку»
  13.  Володимир Винниченко «Момент»
  14.  Роман Горак. «Тричі мені являлася любов».
  15.  Микола  Олійник. «Дочка Прометея».

неділя, 8 червня 2014 р.

ДЕРЖАВНА ПІДСУМКОВА АТЕСТАЦІЯ
Українська   література (усна форма)
Білети. 9 клас.

Білет № 1
1. Зробіть загальний огляд давньоукраїнської драматургії.
2. Охарактеризуйте образ повсталого народу в поемі Тараса Шевченка «Гайдамаки». Прочитайте напам’ять уривок із поеми.

Білет № 2
1. Визначте засоби творення комічного в повісті Г.Квітки-Основ’яненка «Конотопська відьма».
2. Розкрийте роль митця і мистецтва за поемою Лесі Українки «Давня казка».

Білет № 3
1. Розкрийте багатство і жанрове розмаїття українського фольклору.
2. Охарактеризуйте поему Тараса Шевченка «Сон» як зразок політичної сатири. Прочитайте напам’ять уривок із поеми.

Білет № 4
1. Назвіть найвидатніших представників українського бароко та визначте основні риси цього літературного стилю.
2. Визначте жанр та особливості сюжету твору Марка Вовчка «Максим Гримач».
Білет № 5
1. Охарактеризуйте Біблію як духовну й літературну пам’ятку. Назвіть відомі вам переклади Біблії українською мовою.
2. Прочитайте напам’ять та проаналізуйте поезію Володимира Сосюри «Любіть Україну».

Білет № 6
1. Назвіть основні риси українських народних балад та визначте їхні провідні мотиви.
2. Визначіть жанрову своєрідність та ідейно-тематичну спрямованість роману Івана Багряного «Тигролови».

Білет № 7
1. Охарактеризуйте ліричні твори Григорія Сковороди.
2. Розкажіть про Тараса Шевченка – художника.

Білет № 8
1. Визначте жанрові особливості поеми І.Котляревського «Енеїда».
2. Охарактеризуйте мотиви і образи творів Василя Герасим’юка.

Білет № 9
1. Проаналізуйте роль пісень у п’єсі І.Котляревського «Наталка Полтавка».
2. Розкрийте біблійні мотиви поезії Т.Шевченка «Ісаія. Глава 35».

Білет № 10
1. Розкрийте особливості художнього відображення морально-етичного вчення Ісуса Христа в Новому Заповіті.
2. Охарактеризуйте образи-символи поеми Тараса Шевченка «Кавказ». Прочитайте напам’ять уривок із поеми.

Білет № 11
1. Назвіть і прокоментуйте афоризми Григорія Сковороди (на прикладі вивчених творів).
2. Розкажіть про особливості зображення у творчості Т.Шевченка долі жінки (на прикладі прочитаних творів).

Білет № 12
1. Розкажіть про українське весілля як оригінальне словесно-музичне дійство. Назвіть основних її учасників.
2. Визначте основні сюжетні лінії поеми Тараса Шевченка «Гайдамаки».

Білет № 13
1. Розкажіть про пісенну творчість Марусі Чурай.
2. Прочитайте напам’ять і проаналізуйте поезію Т.Шевченка «Мені однаково, чи буду…». Висловіть власні міркування щодо цього тексту.

Білет № 14
1. Визначте причини появи в українській літературі XVI-XVIІ ст. полемічних творів та назвіть її основні риси.
2. Визначте мотиви ранньої творчості Тараса Шевченка. Прочитайте напам’ять уривок з вірша «Думи мої, думи мої…».

Білет № 15
1. Охарактеризуйте образ Енея за поемою І.Котляревського «Енеїда».
2. Розкажіть про творчість письменників рідного краю (на вибір учня).

Білет № 16
1. Визначте, які моральні цінності оспівано в українських родинно-побутових піснях.
2. Розкрийте основні мотиви послання Т.Шевченка «І мертвим, і живим, і ненарожденним…». Прочитайте напам’ять уривок із твору.

Білет № 17
1. Назвіть художні особливості оповідання «Про Прохора-чорноризця…».
2. З’ясуйте проблематику поеми Лесі Українки «Давня казка».

Білет № 18
1. Розкрийте значення алегоричних образів байок Г.Сковороди.
2. Визначте жанрові, сюжетні та композиційні особливості роману П.Куліша «Чорна рада».

Білет № 19
1. Визначте основну ідею «Слова про Ігорів похід» і те, за допомогою яких образів вона розкривається у творі.
2. Прочитайте напам’ять і проаналізуйте поезію Т.Шевченка «Садок вишневий коло хати…».

Білет № 20
1. Розкажіть про життєвий шлях і філософські погляди Григорія Сковороди.
2. Дайте характеристику образів Якима Сомка та Івана Брюховецького за романом П.Куліша «Чорна рада».

Білет № 21
1. Охарактеризуйте «Слова про Ігорів похід» як зразок героїчного епосу українського народу.
2. Охарактеризуйте творчість Тараса Шевченка періоду «Трьох літ». Прочитайте напам’ять поезію «Заповіт».

Білет № 22
1. Визначте, яку роль в історії, культурі та духовності українського народу відіграв Києво-Печерський патерик.
2. Визначте риси романтизму. Прочитайте і проаналізуйте одну з поезій поетів-романтиків (на вибір).

Білет № 23
1. Визначте основні риси українських соціально-побутових пісень.
2. Розкрийте ідейно-тематичну спрямованість твору Миколи Гоголя «Вечір проти Івана Купала».


понеділок, 5 травня 2014 р.

ДЕРЖАВНА АТЕСТАЦІЯ
УКРАЇНСЬКА МОВА (9 клас)

Рекомендації щодо підготовки учнів до ДПА 
з української мови за курс основної школи
Основною формою перевірки орфографічної та пунктуаційної грамотності 
учнів є контрольний текстовий диктант.
1.Перевірці підлягають:
?  уміння правильно писати слова на вивчені орфографічні правила і словникові
?  слова,визначені для запам'ятовування;
?  уміння ставити розділові знаки відповідно до опрацьованих правил пунктуації;
?  уміння належним чином оформляти роботу.
Перевірка диктантів ДПА здійснюється за традиційною методикою.
2.Матеріал для контрольного диктанту
?  Для диктанту ДПА використовується текст,доступний для розуміння учнів 
9-го класу.
?  Обсяг текстів диктантів становить 160-170 слів з урахуванням самостійних 
і службових частин мови.
?  Для диктантів ДПА використовуються тексти,у яких опрацьовані правила 
орфографії та пунктуації української мови представлено 3-5 прикладами.
3.Одиниця контролю: текст,записаний учнем з голосу вчителя.
4.Оцінювання
Диктант оцінюється однією оцінкою на підставі таких критеріїв:
?  орфографічні та пунктуаційні помилки оцінюються однаково;
?  виправляються,але не враховуються такі орфографічні та пунктуаційні помилки:
на правила,які не внесено до шкільної програми;
на ще не вивчені правила;у словах з написанням,що не перевіряється,
над якими не проводилася спеціальна робота;
у відтворенні так званої авторської пунктуації;
?  повторювальні помилки (у слові,яке повторюється в диктанті кілька разів) 
вважаються однією помилкою;однотипні (помилки на те саме правило,але в 
різних словах) вважаються кількома помилками;
?  розрізняють грубі й негрубі помилки;зокрема,до негрубих належать такі:
1)у винятках з усіх правил;
2)у написанні великої літери в складних власних найменуваннях;
3)у випадках написання разом і окремо префіксів у прислівниках,утворених 
від іменників з прийменниками;
4)у випадках,коли замість одного розділового знака поставлено інший і якщо 
можлива інша інтонація;
5)у випадках,що вимагають розрізнення не і ні (у сполученнях не хто інший,як...;
не що інше,як...);
6)пропуск одного зі сполучуваних розділових знаків або порушення їх послідовності;
7)заміна українських літер російськими;
п'ять виправлень неправильного написання на правильне прирівнюються до 
однієї помилки;
орфографічні та пунктуаційні помилки на неопрацьовані правила 
виправляються, але не враховуються.
Нормативи оцінювання диктанту:
Бали
Кількість помилок
1
15-16 і більше
2
13-14
3
11-12
4
9-10
5
7-8
6
5-6
7
4
8
3
9
1+1(негруба)
10
1
11
1(негруба)
12
-
Під час написання диктанту учням не дозволяється використовувати 
допоміжні джерела (довідники, словники та іншу літературу й технічні засоби).
Поради учням
Готуючись до ДПА з української мови,візьміть до уваги кілька порад.
1.Ретельно повторіть вивчені орфографічні та пунктуаційні правила 
та винятки з них,адже текст контрольного диктанту може містити 
будь-які орфограми і пунктограми,засвоєні вами в 9-му та попередніх 
класах.
2.Критично і вдумливо проаналізуйте орфографічні та пунктуаційні 
помилки, яких найчастіше припускалися у своїх письмових роботах 
протягом року. 
Поміркуйте,чим саме вони спричинені (можливо,неуважністю,а може,
ви не знаєте  відповідного правила чи плутаєте його з іншим тощо).
3.Перевіряючи диктант,зверніть особливу увагу на ті слова і розділові 
знаки,у написанні яких вагалися під час диктування.
4.Розчленовуйте орфографію та пунктуацію на частини. 
Визначте,що в кожній з них є основним. Орфограми,що пишуться 
за фонетичним принципом (небо,ліс,зорі),вимагають лише уважного 
слухання. Для написання таких орфограм тренуйте слух.
5.Пам'ятайте,що існують такі правила орфографії,які не збігаються 
з правилами орфоепії:чується [стобойу],а пишеться з тобою,
[зустр'ічайуц':а]-зустрічаються. Ці орфограми пишуться за морфологічним 
принципом.
6.Серед пунктограм можна виділити інтонаційні,структурні та 
змістові. 
Структурні:треба добре знати синтаксичну будову речення,усі типи 
розділових знаків і основні правила їх розставляння. 
Змістові:один логічний наголос може мати кілька синтаксичних структур 
із різними розділовими знаками:як приїду-зайду;після приїзду зайду;коли 
приїду,то зайду.
7.Під час самостійної перевірки бажано подумки озвучувати написане. 
Це допоможе  вам вчасно помітити допущені помилки