ДЕРЖАВНА ПІДСУМКОВА АТЕСТАЦІЯ
Українська література (усна форма)
Білети.
9 клас.
Білет № 1
1. Зробіть загальний огляд
давньоукраїнської драматургії.
2. Охарактеризуйте образ повсталого
народу в поемі Тараса Шевченка «Гайдамаки». Прочитайте напам’ять уривок із
поеми.
Білет № 2
1. Визначте засоби творення
комічного в повісті Г.Квітки-Основ’яненка «Конотопська відьма».
2. Розкрийте роль митця і мистецтва
за поемою Лесі Українки «Давня казка».
Білет № 3
1. Розкрийте багатство і жанрове
розмаїття українського фольклору.
2. Охарактеризуйте поему Тараса
Шевченка «Сон» як зразок політичної сатири. Прочитайте напам’ять уривок із
поеми.
Білет № 4
1. Назвіть найвидатніших
представників українського бароко та визначте основні риси цього літературного
стилю.
2. Визначте жанр та особливості
сюжету твору Марка Вовчка «Максим Гримач».
Білет № 5
1. Охарактеризуйте Біблію як духовну
й літературну пам’ятку. Назвіть відомі вам переклади Біблії українською мовою.
2. Прочитайте напам’ять та
проаналізуйте поезію Володимира Сосюри «Любіть Україну».
Білет № 6
1. Назвіть основні риси українських
народних балад та визначте їхні провідні мотиви.
2. Визначіть жанрову своєрідність та
ідейно-тематичну спрямованість роману Івана Багряного «Тигролови».
Білет № 7
1. Охарактеризуйте ліричні твори
Григорія Сковороди.
2. Розкажіть про Тараса Шевченка –
художника.
Білет № 8
1. Визначте жанрові особливості
поеми І.Котляревського «Енеїда».
2. Охарактеризуйте мотиви і образи
творів Василя Герасим’юка.
Білет № 9
1. Проаналізуйте роль пісень у п’єсі
І.Котляревського «Наталка Полтавка».
2. Розкрийте біблійні мотиви поезії
Т.Шевченка «Ісаія. Глава 35».
Білет № 10
1. Розкрийте особливості художнього
відображення морально-етичного вчення Ісуса Христа в Новому Заповіті.
2. Охарактеризуйте образи-символи
поеми Тараса Шевченка «Кавказ». Прочитайте напам’ять уривок із поеми.
Білет № 11
1. Назвіть і прокоментуйте афоризми
Григорія Сковороди (на прикладі вивчених творів).
2. Розкажіть про особливості
зображення у творчості Т.Шевченка долі жінки (на прикладі прочитаних творів).
Білет № 12
1. Розкажіть про українське весілля
як оригінальне словесно-музичне дійство. Назвіть основних її учасників.
2. Визначте основні сюжетні лінії
поеми Тараса Шевченка «Гайдамаки».
Білет № 13
1. Розкажіть про пісенну творчість
Марусі Чурай.
2. Прочитайте напам’ять і
проаналізуйте поезію Т.Шевченка «Мені однаково, чи буду…». Висловіть власні
міркування щодо цього тексту.
Білет № 14
1. Визначте причини появи в
українській літературі XVI-XVIІ ст. полемічних творів та назвіть її основні
риси.
2. Визначте мотиви ранньої творчості
Тараса Шевченка. Прочитайте напам’ять уривок з вірша «Думи мої, думи мої…».
Білет № 15
1. Охарактеризуйте образ Енея за
поемою І.Котляревського «Енеїда».
2. Розкажіть про творчість
письменників рідного краю (на вибір учня).
Білет № 16
1. Визначте, які моральні цінності
оспівано в українських родинно-побутових піснях.
2. Розкрийте основні мотиви послання
Т.Шевченка «І мертвим, і живим, і ненарожденним…». Прочитайте напам’ять уривок
із твору.
Білет № 17
1. Назвіть художні особливості
оповідання «Про Прохора-чорноризця…».
2. З’ясуйте проблематику поеми Лесі
Українки «Давня казка».
Білет № 18
1. Розкрийте значення алегоричних
образів байок Г.Сковороди.
2. Визначте жанрові, сюжетні та
композиційні особливості роману П.Куліша «Чорна рада».
Білет № 19
1. Визначте основну ідею «Слова про
Ігорів похід» і те, за допомогою яких образів вона розкривається у творі.
2. Прочитайте напам’ять і
проаналізуйте поезію Т.Шевченка «Садок вишневий коло хати…».
Білет № 20
1. Розкажіть про життєвий шлях і
філософські погляди Григорія Сковороди.
2. Дайте характеристику образів
Якима Сомка та Івана Брюховецького за романом П.Куліша «Чорна рада».
Білет № 21
1. Охарактеризуйте «Слова про Ігорів
похід» як зразок героїчного епосу українського народу.
2. Охарактеризуйте творчість Тараса
Шевченка періоду «Трьох літ». Прочитайте напам’ять поезію «Заповіт».
Білет № 22
1. Визначте, яку роль в історії,
культурі та духовності українського народу відіграв Києво-Печерський патерик.
2. Визначте риси романтизму.
Прочитайте і проаналізуйте одну з поезій поетів-романтиків (на вибір).
Білет № 23
1. Визначте основні риси українських
соціально-побутових пісень.
2. Розкрийте ідейно-тематичну
спрямованість твору Миколи Гоголя «Вечір проти Івана Купала».